domingo, julio 05, 2015

TV Patrol Chavacano


Empezando hoy, la página de Facebook de Alas Filipinas va a poner noticias chavacanas desde la península de Zamboanga todos los días. TV Patrol, el popular noticiero filipino que se emite por ABS-CBN (una importante cadena de televisión comercial aquí en Filipinas), tiene un programa de noticias locales que se emite exclusivamente en esa región de Mindanáo. Se llama TV Patrol Chavacano (ABS-CBN TV-3 Zamboanga and TV-10 Joló) y usa un dialecto chavacano se llama formalmente como Zamboangueño Chavacano.


Jewel Reyes es la presentadora principal de este noticiero.

Debe tenerse en cuenta que hay más o menos 689.000 hablantes nativos de esta lengua filipina. Para ser preciso, se habla totalmente en la Ciudad de Zamboanga y en todas partes de la Provincia de Zamboanga del Sur, en partes de la Ciudad de Cagayan de Oro en la provincia de Misamis Oriental, así como en las provincias de Zamboanga del Norte, Zamboanga Sibugay, Basilan, Sulú, y Tawi-Tawi, incluso partes de Sabah y Semporna en Malasia que están al sur de Mindanáo.

El idioma español es muy viva en estas partes de Mindanáo. Muchos consideran que el lengua criolla derivada del español que se habla en Mindanáo es simplemente chavacano. Pero en realidad, es un ‪idioma español filipino‬, una variedad de la lengua castellana en estos lares asiáticos. Aparte de eso, el Zamboangueño Chavacano, como la lengua castellana/idioma español, es un componente importante de la Identidad Filipina.